Uniwersum

Anczelm Agord to galaktyka spiralna z poprzeczką, w której znajduje się Układ Aeternusa. Na niebie widziana jest jako jasna smuga przecinająca niebo, oczywiście zjawisko to można dostrzec jedynie wieczorami. Wynika to z faktu, że oglądamy dysk galaktyki z jej wnętrza, jako że nasz układ znajduje się w pobliżu płaszczyzny tego dysku.

Układ Aeternusa
Układ planetarny składający się ze Aeternusa (słońca) i powiązanych z nim grawitacyjnie ciał niebieskich. Ciała te to pięć planet: Auteliusz, Asyriusz, Arcanas, Aegorn oraz Aipom. Układ składa się także z małych ciał Układu Aeternusa, do których zalicza się planetoidy, komety, meteoroidy i pył międzyplanetarny. Arcanas posiada jeden księżyc - Aranusa oraz dwa pierścienie składające się głównie z magicznego pyłu i kamieni. W mniejszej ilości są tam także odłamki lodu, ziemi, skał i pyłu kosmicznego.

  • Arcanas jest planetą na której występuje magia. Wszelkie życie na naszej planecie jest ze sobą połączone dzięki magicznej sile. W każdym przedmiocie czy istocie płynie energia, która jest nieskończona i trwa w obiegu zamkniętym. 
  • Dzięki gwieździe Aeternus w Arcanasie występuje dzień oraz noc.
  • Energia planety Arcanas jest znacznie potężniejsza od energii gwiazdy, co oznacza, że na planecie występuje różnorodność klimatów niezależnie od położenia geograficznego. 
  • Energia dzieli się na złą i dobrą. 
  • Każda żywa istota posiada jeden żywioł: ogień, wodę, powietrze bądź ziemię. 
  • Istoty, które nie posiadają żywiołu, zwiemy "nequam", co oznacza "bezwartościowy".
  • Im więcej dobrej energii występuje na danym terenie tym jest on bardziej obfity. Różnicę energii doskonale widać u zwierząt zamieszkujących pustynie – jest tam mniej magów niż np. w dżungli. 
  • Im więcej złej energii występuje na danym terenie tym jest on bardziej mroczny i zatruty. Spotkanie magów na takim terenie jest prawie niemożliwe, jednak istoty zamieszkujące takie ziemie mogą opanować energię zakazaną - żywioł mroku.
  • Każda istota posiada telekinezę, która ułatwia mu pracowanie (wiadomo, mamy łapy, więc nie możemy tworzyć np. toreb, telekineza nam to ułatwia, działa jak ludzkie ręce). 
  • Zwierzęta na Arcanasie dzielimy na:
    magiczne - zwykłe zwierzęta, takie jak wilki czy zające
    legendarne - zwierzęta z legend,  na przykład smoki i jednorożce
    pozaziemskie - duchy, demony, tułacze oraz inne istoty nie posiadające ciała fizycznego.
  • Podróżowanie między kontynentami odbywa się za pomocą magicznych wrót. Ponadto królestwa mogą posiadać własne wrota, przez które mogą się komunikować i dowiedzać, bez potrzeby długotrwałych podróży. 
  • Język na planecie rozwinął się do tego stopnia, że każda żyjąca istota posługuje się językiem Arcanaskim, aczkolwiek niektóre królestwa nadal korzystają z języków pradawnych. 
  • Mieszkańcy planety mimo umiejętności czytania i pisania, posługują się głównie magicznymi kamieniami w których ukryta jest wiedza. Po dotknięciu kamienia, pokazuje nam się hologram wilka, który go nagrał. Możemu z nim rozmawiać, jak z prawdziwą istotą i pozysykiwać interesujące nas informacje. 
  • W krainie nie posiadamy miejsc składania ciał. Podczas pogrzebu szaman przygotowuje odpowiedni rytułał, dzięki któremu będziemy mogli zaobserwować jak dusza zmarłego opuszcza swój dom, a następnie jego ciało jest pochłaniane przez naturę. Jeżeli nie zorganizowano pogrzebu, nie trzeba się martwić ponieważ natura pochłonie ciało po 7 dniach od jego śmierci, dając szansę na posiłek istotom padlinożernym. 
  • Jako stworzenia posługujące się magią, nie posiadamy precyzyjnych przedmiotów opisujących upływający czas. Posługujemy się ogólnie przyjętymi normami i intuicją, dzięki której zwykle nie spóźniamy się na umówione spotkania. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz